Friday, July 12, 2013

Tips pagi ini:Soal jawab Mengenai SPF...

Assalamualaikum...Pagi semua....

Tips pagi ini:Soal jawab Mengenai SPF...

Cuaca Asia sangat panas yer..Jadi ada keperluan pada pemakaian Wardah Sunscreen Gel SPF30 ,di bawah ini ada beberapa soalan yang ramai ingin tahu mengenai SPF..

Soalan 1)
Apa Erti/Makna SPF ?

Jawapan 1)
SPF adalah singkatan dari Sun Protection Factor. Yang dimaksud faktor adalah angka yang digunakan untuk dikalikan dengan angkalain. Dalam kasus ini adalah total waktu anda terpapar matahari sebelum kulit anda mulai terbakar. Bila kulit anda biasanya mulai terbakar setelah 20 menit, maka dengan menggunakan produk ber-SPF 2, anda dapat berjemur 2 kali lebih lama yaitu 40 menit.

Soalan 2)
Apakah produk ber-SPF 30 dapat memberi perlindungan lebih dibanding dengan yang ber-SPF 15?

Jawapan 2)
Ya pastinya!! SPF 15 melindungi kulit dari sekitar 95% sinar UV B, sedangkan SPF 30 melindungi dari sekitar 98% sinar UV B. Hasil pergandaan antara level SPF dan jumlah waktu yang diperlukan sampai kulit anda terbakar (tanpa tabir surya) sama dengan lamanya perlindungan yang dapat diberikan tabir surya itu. Contohnya : Bila kulit tanpa tabir surya mula terbakar setelah 10 minit, maka setelah memakai produk ber-SPF 15, Anda mendapat 150 menit perlindungan terhadap matahari. Kami ingin semua menyedari bahaya sinar matahari dan memilih memakai SPF yang lebih tinggi adalah lebih baik.

Soalan 3)
SPF berapa yang direkomendasikan para dermatologist /pakar kulit?

Jawapan 3)
Para ahli mengrekomendasi tabir surya dengan SPF 30 untuk orang Asia.

Soalan 4)
Pada bungkusan produk Wardah Sunscreen Gel SPF 30, tertulis *in vitro testing, apakah maksudnya?

In vitro testing maksudnya sudah lulus ujian secara in vitro (lab). Suatu Kemestian dari BPOM bahwa untuk produk ber-SPF harus lulus in vitro testing ini.

‪#‎Wardah‬ ‪#‎Skincare‬ ‪#‎MUA‬ ‪#‎Lipstick‬ ‪#‎Eyeshadows‬ ‪#‎2WayCakes‬‪#‎Foundation‬ ‪#‎CompactPowder‬ ‪#‎Halal‬
‪#‎Cosmetic‬ ‪#‎Organic‬ ‪#‎Beauty‬ ‪#‎MakeUp‬ ‪#‎Kosmetik‬

No comments:

Post a Comment