Wednesday, December 5, 2012

Salam Perkenalan Dari Wardah Signature Beauty


Wardah Signature Beauty adalah komitmen puluhan tahun untuk selalu mentingkan kualiti untukmembantu wanita tampil cantik sesuai karakternya masing-masing.
Setiap penciptaan kosmetik dan perawatan kulit Wardah adalah hasil dari proses berteknologi modern di bawah pengawasan ahli serta dokter kulit.








3 prinsip kami:

  1. Pure and Safe.
    Produk Wardah mengandung bahan beku yang aman dan halal, diciptakan untuk keselesaan dan ketenangan wanita yang meggunakannya.
    Faktanya kulit wanita Asia berbeda dengan kulit wanita Eropa atau Amerika. Lapisan dermis (terluar) kulit wanita Asia cenderung lebih tipis, sehingga lebih sensitif dan rentan terhadap faktor luar.
    Cukup satu fakta ini menjadi landasan konsep kecantikan Wardah bahwa kulit wanita Asia memerlukan perawatan dengan perlindungan menyeluruh.
    Wardah menyatukan konsep teknologi terbaru, formulasi sesuai international dermatologist standard dengan bahan-bahan alami yang berkualiti serta aman. Proses produksi melalui uji pengawasan seksama dari para ahli dan dokter kulit
    Sebelum product launching, adalah sebuah keharusan untuk Wardah mengadakan blind test agar produk yang dihasilkan benar-benar berkualitas dan aman. Karena keamanan konsumen menjadi prioritas utama dan satu unsur yang tidak boleh diganggu gugat.
    Produk Wardah
    • Tidak mengandung Hydroquinon
    • Lembut
    • Diformulasikan secara tepat.

  2. Beauty Expert. 
    Citra awal Wardah sebagai kosmetik ditujukan untuk wanita muslim telah berkembang menjadi produk yang dapat dinikmati oleh kalangan yang lebih luas.
    Wardah percaya bahwa menjadi cantik itu universal.
    Pengalaman belasan tahun menjadi pilihan banyak wanita Indonesia, tak hanya kaum muslimah, terkait erat dengan bagaimana Wardah selalu berinovasi serta berkreasi menjawab setiap kebutuhan. Mulai dari serangkaian kosmetik yang efektif membingkai wajah dengan warna-warna segar hingga produk perawatan kulit berkualiti tinggi.
    Wardah Signature Beauty menempatkan wanita Asia sebagai primadona yang datang dengan keunikannya masing-masing. Wardah memastikan bahwa setiap sapuan warna,dan bedak atau olesan shading lembut dapat semakin menguatkan karakter wanita tersebut.

Inspiring Beauty.
Dari tahun 1995 hingga saat ini, Wardah selalu meyakini kecantikan yang menginspirasi. Wanita Asia boleh jadi telah mengadopsi dinamik kemajuan dunia, namun ia tak pernah meninggalkan nilai budaya Timur yang santun. Bagi wanita Wardah, kosmetik tidak hanya untuk tubuh akan tetapi juga untuk jiwa.
Kecantikannya membuat ia merasa mencintai diri sendiri, sebanyak dan sedalam dia mencintai orang-orang di lingkungan sekitarnya. Menjadi cantik dapat dilakukan oleh siapapun dengan mudah. Namun sekaligus memberi inspirasi, harus tulus berawal dari hati.

Untuk setiap wanita Asia yang yakin akan hal tersebut, Wardah tak pernah berhenti mendampingi. Wardah Signature Beauty adalah sebuah filosofi. Filosofi yang mengalir dari awal proses produksi hingga barisan terdepan Sales Promotion Girl Wardah.                   



Persoalannya Adakah Ia Halal??

© Utusan Melayu (M) Bhd 
Wardah Cosmetics merupakan produk Halal dari Indonesia...dan pernah menyertai Pameran Perdagangan Halal Antarabangsa Malaysia (Mihas) 2012..

Rujuk Utusan Online, 6 April 2012.. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0407&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_17.htm


"Menurutnya, ini kerana bahan mentah atau makanan yang berada di kilang akan terdedah kepada penitikan minyak pelincir yang sedia ada ketika pemprosesan makanan seperti semasa pengeluaran, pengendalian dan penyimpanan.

"Sekiranya ini berlaku, makanan itu akan menjadi tidak halal. Bagi membantu pengusaha makanan halal terus mengekalkan status itu, maka Castrol memperkenalkan gred pelincir makanan yang mendapat sijil halal daripada Majlis Makanan Islam Eropah (IFCE)," katanya pada sidang akhbar di Pameran Perdagangan Halal Antarabangsa Malaysia (Mihas) 2012 di sini, hari ini.

Katanya, gred makanan tersebut dihasilkan daripada minyak sayuran tanpa kacang yang dijamin halal.

Sementara itu, bagi Pegawai Pembangunan Produk Wardah Kosmetik, Andini Aska Dwiani Puri, 22, berkata, produk kosmetik keluaran syarikatnya menggunakan 100 peratus bahan yang halal dan telah mendapat sijil halal daripada Majlis Ulamak Indonesia.

"Sebanyak 300 jenis kosmetik dibawa untuk dipamerkan dan dijual pada pameran ini. Alhamdulillah sambutan amat menggalakkan daripada pengunjung sama ada dalam dan luar negara.

"Pameran seumpama ini menjadi medan kepada usahawan halal memperkenalkan serta memberi lebih informasi mengenai produk mereka kepada seluruh negara, malah dunia," jelasnya."


No comments:

Post a Comment